Marketing & communicatie

Marketingstrategie

Welke acties willen we uitvoeren op welke kanalen met welk doel? Wij komen met een plan van aanpak dat past bij jouw merk.

Een onderbouwde marketingstrategie die rekening houdt met je merkidentiteit, visie en waarden, doelgroep, concurrentiële marktomstandigheden en bedrijfsdoelen is de eerste stap in elke marketingaanpak. 

We ontwikkelden een methodische benadering die deze elementen integreert in een logisch verhaal, zodat we samen met de interne stakeholders de grootste return on investment kunnen realiseren voor jouw bedrijf binnen de beschikbare tijd en budget.

Onze methodologie

01 /

Analyse van de huidige situatie

02 /

Gefundeerde strategie

03 /

Uitwerking van het marketingplan

De roadmap naar een succesvolle marketingstrategie

Roadmapping sessie
Een sterk begin is het halve werk. In onze roadmapping sessie leggen we de basis voor een succesvolle marketingstrategie. Gedurende een kick-off sessie van een tweetal uur doorgronden we jouw bedrijf tot in de kern. We bespreken de doelen van je organisatie, belangrijke doelgroepen, relevante concurrentie en de toekomstvisie om een compleet en nauwkeurig beeld te vormen van je onderneming.

Analyse van de input
Grondig onderzoek betekent diepgaande inzichten. De kwalitatieve informatie en learnings uit de kick-off sessie vullen we verder aan met kwantitatieve data. We analyseren immers de resultaten van vorige marketingcampagnes en doen verdere analyses met behulp van relevante tools zoals Google Analytics, Google Search Console, Hotjar, Semrush, ... We identificeren de verbeterpunten en valideren wat reeds goed werkt.

Uitwerken gefundeerd marketingplan
Visie wordt realiteit met een helder plan. De verzamelde input en analyses worden samengevoegd tot een concreet actieplan dat rekening houdt met online en offline marketingkanalen en-strategieën. We kijken naar wat het doel is van de marketingaanpak (bv. awareness of consideration) en identificeren welke acties uit de marketingfunnel we kunnen implementeren om deze doelen te bereiken en prospecten verder doorheen het aankoopproces te leiden.

We plannen acties voor de korte, middellange en lange termijn die strategisch ingezet worden om de marketingdoelen te bereiken en zetten dit af ten opzichte van een haalbare planning en realistisch budget.

Presentatie van het marketingplan
We presenteren onze bevindingen en het actieplan tijdens een diepgaande sessie. We nemen alle details van het plan door zodat je een heldere visie hebt op de toekomstige roadmap.

Marketing uitvoering
Actie ondernemen met de juiste kennis en expertise. Onze marketeers staan klaar om de geplande acties met de nodige verve en deskundigheid uit te voeren binnen de vooropgestelde deadlines.
We volgen de marketing roadmap en zorgen dat elke campagne met zorg en aandacht
wordt geïmplementeerd, terwijl we deze continu monitoren voor optimale prestaties. 

Bij elke stap van de weg, van de eerste ontmoeting tot de uiteindelijke uitvoering, versterken we uw merk en tillen we uw marketing naar een hoger niveau. Met een diepgaand begrip van zowel merk- als marketingstrategie, is Unikoo de partner die je nodig hebt voor tastbare resultaten en een duurzame groei.

Samen iets unieks creëren?

Relevante insights

Inzichten om mee naar huis te nemen

29/5/2024

SQL vs. MQL: het optimaliseren van leadkwaliteit via advertentiecampagnes

9/8/2023

Van likes naar leads: het belang van waardevolle content

1/12/2022

Adverteren op Google? Doen!