Graphic & digital design

Branding

Een nieuwe merkidentiteit creëren of je huidige in een nieuw jasje steken: we gaan samen met jou aan de slag om je nieuwe brand uit te werken. Van strategie tot de volledige uitwerking.

Een nieuwe branding? Die moet opvallen, prikkelen, de aandacht trekken. Wij zorgen dat jouw branding een schot in de roos is. Een visitekaartje om trots op te zijn.

Jouw nieuwe brand? Die moet eentje met impact zijn, en moet iets bij je doelpubliek teweeg brengen.

Van merkstrategie tot volledig nieuwe huisstijl

Onze merkstrategen gaan methodologisch aan de slag om je nieuwe visuele identiteit tot leven te brengen. Van een cruciale eerste brand workshop tot het drukken van je visitekaartjes. Natuurlijk verschilt de precieze aanpak van klant tot klant, je mag er dus zeker van zijn dat dit volledige proces altijd gepersonaliseerd is.

  1. Merkstrategie: Onze samenwerking start met een onderbouwde merkstrategie, waarbij we de missie en visie, de doelgroep, de concurrenten en marktpositie van je bedrijf in kaart brengen tijdens een workshop - op jullie kantoor of locatie. Zo krijgen we een glimpse van wie jullie echt zijn en hoe de sfeer aanvoelt op de werkvloer. Tijdens deze workshop doen we bovendien een aantal interactieve merkoefeningen die ons een goed beeld geven van wat jullie mooi vinden, wat jullie willen uitstralen in je nieuwe brand en waar we op moeten letten in het uitwerken van een nieuw logo en huisstijl.
  2. Logo: Na de brand workshop gaat onze designer aan de slag met het uitwerken van een aantal logo concepten. Het logo vormt immers de basis voor de hele branding oefening! Moeten er nog enkele aanpassingen worden gedaan? Prima! Zitten we er met onze eerste voorstellen 'boenk' op? Nóg beter!
  3. Huisstijl: Vanuit het gekozen logo gaan we vervolgens verder met het kiezen van een passend fonttype, het hele kleurenpallet, de grafische elementen (zoals iconen, illustraties en patronen) en geven richtlijnen voor het toepassen van de huisstijl op verschillende dragers.
  4. Fotografie, videografie en motion design: Heel wat branding oefeningen vragen ook voor nieuwe foto- of videografie of animaties. Samen met onze partners nemen we dit volledig op: van het uitschrijven van een script tot de kwaliteitscontrole van de foto's en videobeelden.
  5. Website: Eén van de meest essentiële kanalen waar een nieuwe brand op toegepast moet worden, is de bedrijfswebsite. Onze webdesigner ontwerpt een look & feel voor de website, waarna ons development team aan de slag gaat om de website te bouwen en publiceren.
  6. Brand assets: We identificeren verschillende brand assets die je gebruikt in je bedrijf; zoals visitekaartje, emailhandtekening, sociale media templates, powerpoint presentaties, car wrapping, brochures, event materiaal, ... We ontwerpen niet alleen de nieuwe assets maar zorgen ook voor de productie of druk samen met onze favoriete partners.

Rebranding

Bestaat je bedrijf al wat langer en wil je je merkidentiteit of brandingstrategie opfrissen? Komen je visuals niet meer overeen met je bedrijfswaarden? Of wil je mee-evolueren met een almaar veranderende wereld? Ook dan ben je aan het juiste adres. 

Wij bekijken wat je nu al hebt en analyseren waar verbetering mogelijk is. Wees gerust: niet alles hoeft anders. We beslissen samen wat het best is voor je bedrijf: een volledige ommezwaai, enkele aanpassingen of iets daartussenin.

Samen iets unieks creëren?

Relevante insights

Inzichten om mee naar huis te nemen

24/4/2024

De kunst van visuele hiërarchie in grafisch design

13/4/2023

Het belang van een goed logo

20/8/2021

Hoe design thinking als leidraad kan dienen voor innovatie