Insights

Unikoo blikt terug op 2022

Wat een jaar! Met de feestdiners achter de kiezen en de kerstbomen (bijna) opgeborgen op zolder, blikken de Unikoo-ers terug op 2022. Een jaar dat de geschiedenisboeken ingaat als een jaar vol geopolitieke frictie en economische onzekerheid.

11/1/2023
5 min. leestijd
Kenn Wouters
Head of Unikoo

Gestroomlijnde expertise-uitbreiding bij Marketing & Communicatie

  • Het voorbije jaar verdubbelde het marketingteam van 6 naar 12 knappe koppen, elk met hun eigen expertise. Hiermee verstevigden we in 2022 ons aanbod op vlak van branding, offline marketing, growth marketing en videomarketing.
  • Hand in hand hiermee ging natuurlijk de uitbouw van een volwaardig marketingteam in onze Limburgse vestiging. Nu kunnen we ook lokaal onze klanten op de beste manier ondersteunen!
  • Veel nieuwe experts brengen natuurlijk heel wat extra kennis met zich mee. Daarom zetten we in op de professionalisering van onze interne werking en knowledge sharing. We werkten een opleidingsframework uit (onze ‘Marketing Flywheel’), maakten SOP’s voor standaard marketingtaken en via ‘Way of Working’-sessies gaven we elkaar inzicht in hoe we bepaalde zaken aanpakken.

Het Finance & Administratie team is ready for anything

  • Het FinAdmin-team groeide uit tot een divers team met zowel young graduates als ervaren profielen. Zo leren onze experts niet alleen continu bij van elkaar, maar kunnen we op elke klantenvraag een gepast antwoord bieden. Ook in 2023 streven we naar een groeiend team met een gevarieerde kennis in verschillende domeinen.
  • In ons kantoor in Limburg start bovendien de eerste finance-topper! Staan we stil? Absoluut niet! Welke regio is next?
  • We werkten een nieuw aanbod uit waarbij we op heel pragmatische maar betaalbare manier de rapportering en dashboarding voor groeibedrijven kunnen opzetten. In 2023 willen we dit aanbod nog verder verfijnen met het oog op de noden van onze klanten.

Een succesvolle kick-off voor Talent & Rekrutering

  • 2022 is het jaar dat de HR service line écht uit de startblokken schoot. Wij staan dan ook te popelen om dit jaar nog meer klanten te ondersteunen op vlak van talentbeheer en rekrutering.
  • Ook HR blijft duidelijk een hot topic bij groeibedrijven. Dankzij de opstart van de HR service line konden we een aantal nieuwe klanten verwelkomen en kunnen we na drie maanden spreken van een succesvolle opstart. Zowel kleine als grotere klanten vonden al hun weg naar onze diensten in personeelsadministratie, rekrutering en talent management.
  • Ook ons eigen talentbeheer stond niet stil: in 2022 rolden we een wellbeing-programma uit, vernieuwden we het wagenpark, herbekeken we ons loonbeleid en trakteerden we het team op een weekend én een workation naar Amsterdam!

Standvastigheid bij Technology & development

  • Technology & development ontpopte zich tot een bijzonder sterk, complementair team van top developers en architecten. En dat met een focus op trajecten bij impactvolle klanten, groot en klein, lokaal en internationaal. Samen maken we het verschil.
  • Geen uitdaging was te groot: in opdracht van onze klanten bouwden we een aantal state-of-the-art webapplicaties en mobiele applicaties. Daarnaast hielpen we onze klanten ook met de keuze van de juiste software en daarbij horende integraties op maat.
  • Als erkend Webflow-partner realiseerden we ook heel wat mooie websites en landingspagina’s afgestemd op de noden van onze opdrachtgevers.

Graphic design op maat van de klant

  • Ons designteam zette zich afgelopen jaar in voor heel wat maatschappelijk relevante klanten en groeibedrijven, met een sterke focus op User Experience en User Interface (UX/UI).
  • We scherpten ook onze e-commerce expertise aan en legden ons toe op de grafische uitwerking van webshops van formaat.
  • Dankzij de complementaire diensten van onze designers konden we bovendien onze klanten verderhelpen met hun ad hoc noden.

Een uniek jaar voor Unikoo

Je merkt het al, onze teams stonden niet stil. Maar hoe vertaalt zich dat naar de organisatie?

  • We hebben in 2022 opnieuw enkele succesvolle initiatieven gelanceerd, zoals de uitbouw van team Limburg, de lancering van onze HR service line en de integratie van HiPPO agency als onze branding agency.
  • Bedrijven weten ons te vinden én terug te vinden. We hebben lange-termijn samenwerkingen opgebouwd met onze klanten die zich grotendeels in onze doelgroep van innovatieve KMO’s en groeibedrijven situeren. Getuigen zijn nieuwe klanten als Dripl, The Beacon, Unifly, Bolt, Asset Impact, Jeco en vele anderen.
  • In 2022 is Unikoo uitgegroeid tot een robuuste organisatie met een groei van meer dan 50% in termen van omzet en headcount, en dat op een duurzame manier. En daar zit de kracht van Unikoo: bij onze mensen. De manier waarop we zijn gematuriseerd, de realisaties van onze teams, de kwaliteit die ze leveren en het hart dat ze dagelijks in Unikoo én het werk voor onze klanten leggen: dat is de sleutel tot ons succes.
Relevante insights

Ook interessant

15/11/2024

Content is king, video is queen: waarom Gen Z video boven alles verkiest

17/9/2024

Het fiscale en juridische landschap in beweging: wat moet je weten als ondernemer over de wetswijzigingen van Q3 2024

20/8/2024

Print in het digitale tijdperk: een naadloze integratie