Syntegro

De sleutel tot financiële stabiliteit

Scroll

Workforce management

Sinds de oprichting in 2002 ontpopte Syntegro zich tot een toonaangevende speler op vlak van workforce management en toegangscontrole. Als betrouwbare partner voor tal van gerenommeerde organisaties, biedt Syntegro geavanceerde software en hardware voor tijdsregistratie, personeelsplanning en toegangsbeheer. Het resultaat? Maximale efficiëntie, minimale operationele kosten. Het bedrijf werd eind 2023 overgenomen door het Noorse Visma. Dankzij die overname, hun voortdurende innovatie en een sterke focus op klantgerichte oplossingen wist Syntegro een sterke reputatie uit te bouwen in België en ver daarbuiten.

Het project

Tijdens een fase van interne veranderingen had Syntegro nood aan versterking op vlak van financieel management. Het bedrijf zocht naar een solide oplossing die zowel strategische financiële begeleiding als dagelijkse operationele ondersteuning kon bieden. Daarbij was een aanpak die zowel de stabiliteit als de efficiëntie van de financiële processen kon waarborgen essentieel om de deur naar verdere groei en innovatie te openen. Een uitdaging die onze CFO en Finance & Administration Consultant met veel plezier aan gaan!

CFO-as-a-Service als financieel kompas

De ondersteuning waarop Syntegro kan rekenen is tweeledig. Enerzijds bieden we ondersteuning op C-level met onze CFO-as-a-Service voor financiële rapportage en analyses, volledig afgestemd op de behoeften van het bedrijf. Zo bieden we Syntegro een financieel kompas dat richting geeft aan de koers die het bedrijf vaart, met diepgaande inzichten in de financiële gezondheid. Daarnaast kan het bedrijf rekenen op deskundige ondersteuning bij strategische beslissingen.

Een goed geoliede financiële motor

Daarnaast bieden we meer structurele ondersteuning bij dagelijkse finance-werkzaamheden, waarbij we als een geoliede machine zorgen voor soepele financiën. Een greep uit onze verantwoordelijkheden:

  • Verwerken van salarissen, bonussen en andere looncomponenten;
  • Beheren en uitvoeren van betalingen aan leveranciers, werknemers en stakeholders;
  • Debiteurenbeheer voor een optimale cashflow, van het monitoren van openstaande vorderingen en het factureren van klanten tot het opvolgen van betalingen en het beheren van incassoprocedure
  • BTW-aangiftes en bijhouden van BTW-verplichtingen en -teruggaven;
  • Ontvangen, controleren en verwerken van aankoopfacturen.

Dankzij de inzet van onze experts op de juiste domeinen, beschikt Syntegro nu over een solide financieel beheer en een robuuste rapportering naar het moederbedrijf. En daardoor kan Syntegro zich concentreren op de kernactiviteiten van het bedrijf.

Andere Cases

Ook interessant

Samenwerken? Graag!

Omkader jezelf en jouw organisatie met een uitgebreid scala aan ondersteunende diensten en advies, via één aanspreekpunt, en focus op groei ! We've got your back.