SnowXchains

case

Het project

SnowXchains zocht een partner voor zijn onlinemarketing. En vond die in Unikoo.

Elk onlinemarketingproject pakken we op dezelfde manier aan. In het intakegesprek ontdekken we wat de klant wil en wat het bedrijf nodig heeft. Vervolgens stellen we een onlinemarketingstrategie op, met daarin doelstellingen, doelgroepen, kanalen, content en mediaplan. Want losstaande acties missen impact.

Concreet deden – en doen – we het volgende:

  • Google Tag Manager op de website installeren en verschillende tags opzetten: zo weten we hoe mensen de website gebruiken en of we onze doelen behalen
  • een kalender maken voor Facebook-, Instagram- en LinkedIn-berichten
  • betalende campagnes via Google en Facebook opzetten, in verschillende talen
  • elke week monitoren hoe alles verloopt, en eventueel bijsturen
  • elke maand uitgebreid rapporteren

De focus van dit project? Performance marketing. Dat betekent dat we het succes van de campagnes evalueren via meetbare waarden, zoals conversies en kost per conversie. Om de doelgroep nog beter te bereiken, werpen we alles in de strijd: van continue optimalisering tot het testen van nieuwe formats en kanalen.

De klant

SnowXchains is een onlinedeelplatform dat huurders en verhuurders van sneeuwkettingen samenbrengt. Ondertussen werkt de organisatie al in vier talen en vijf landen.

Geleverde diensten

service

Marketing & communicatie