De Lijn

case

Het project

De Lijn doet sinds geruime tijd beroep op één van onze UI-designers. Het eerste succes: de nieuwe weergave van de Antwerpse trams. Je kent ze wel, de borden met de befaamde ‘bollekes’. De realtimeborden waren verouderd en moeilijk te onderhouden. Samen met een intern en extern team bij De Lijn begonnen we met een uitgebreid gebruikersonderzoek om daarna het nieuwe design onder handen te nemen. Een echte user experience uitdaging.

Een ander project? De doorkomstborden en haltes moderniseren. Om de bal juist te slaan voerden we ook hier in samenwerking eerst een uitgebreid gebruikersonderzoek uit. Het resultaat van dit alles bewonder je binnenkort in de straten van je stad.

Het kroonjuweel van onze samenwerking? De vernieuwing van de website waarvan wij de UI ontwierpen. In het design van het platform staan gebruiksgemak, personalisatie en kaartinteracties centraal. De vernieuwde website komt eind 2020 online.

De klant

De Lijn heeft geen introductie nodig. Deze vervoersmaatschappij voorziet Vlaanderen sinds mensenheugenis van bus- en tramverbindingen.

Geleverde diensten

service

Graphic & digital design